sâmbătă, 29 august 2009

OMG They Speak French Here! Pt.2

(26.08.2009)

Ziua 2

Zi de vizitat. First up: Notre Dame. L-am gasit cam cu greu asa, ne-am incurcat noi nitel :)) Am facut si cateva popasuri pe la magazinele cu suveniruri… Lots of chestii kitchoase, dar si interesante unele. Francezii sunt cam enervanti, se lovesc de tine, intra in tine asa aiurea si nici nu se sinchisesc sa se scuze. Of. Iar la treceri, doamne, ce m-au enervat! Treceau aiurea pe rosu, nu se uitau deloc…si se vedea clar ca noi suntem turiste, pentru ca eram singurele care stateam pana sa se faca verde.

Anyway, in Notre Dame e genial! Superb! Merita vizitat clar. N-am mai urcat si in turn, pt. ca acolo costa… si noi eram studente romance in vizita la Paris, ce naiba!

Apoi am mers pe jos, de-a lungul Senei, pana la Luvru. Sa intram in Luvru clar n-am vrut. Ce sa vedem noi niste tablouri aiurea? Am ramas pe afara, langa piramida… Si ne-am bagat picioarele in Luvru. La propriu. In jurul piramidei se afla o mini-apa-gen si lumea se racorea cu picioarele in ea. Asa ca hop si noi. Si ce refreshing a fooooost! :D
Apoi prin gardinile Tuileres, de langa Luvru. Frumoase. Un fel de Herastrau mult mai ingrijit. Insa ca Izvorul la fel de liber, in ceea ce priveste sezutul pe iarba. Then Place de la Concorde. Apoi am facut pe jos Champs-Elysees-ul. E criminal acolo! Multe magazine faineeee, dar incredibil de scumpe. Am pierdut atata vreme prin ele incat n-am mai avut timp si de arcul lor de triumf. Asa ca ne-am dus direct la turn.

Eh…la turn… Desteptele de noi ne-am asezat la coada cea mai mica. Deh! Coada cea mai mica era pentru urcat pe scari. The horror of it all!!!

Scarile erau cam abrupte, era stramt inauntru, scary si foarte mult de urcat. Eu am cam avut un atac de panica, Brain nu era nici ea mai bine… asa ca de la nivelul unu am luat liftul. Dar mai sus de nivelul doi nu ne-am incumetat … desi eu eram ferm convinsa ca voi urca pana sus de tot :))

E intr-adevar ca lumea vederea de acolo… daca n-ai frica de intaltimi, that is :))
A, si pe iarba din fata turnului isi sarbatoreau ziua niste francezi. Cu sampanie, picnic in toata regula, muzica, veselie. Galagie. Tare galagiosi francezii astia! Dar amuzanti.

Clima lor e super ciudata. Mori de frig dimineata... dar dupa 3 dupa-amiaza incepe sa fie caldura. Si seara e cald, e bine. Dar e clar mult mai frig ca la noi.

Si metroul lor e groaznic. Arata ca un personal urat si ingust, cu roti. Iar statiile sunt foarte aproape una de alta. Dar macar fiecare statie e diferita, ca design, in tema cu monumentul catre care te poti duce - daca e asa ceva, sau in tema cu ceva anume reprezentativ. Sunt cute.

Acum e seara. Turnul e luminat frumos. Macar nu mai sclipoceste acum :))







































5 comentarii:

Anonim spunea...

absolutely stunning. what a great series !

Irene spunea...

dou lucruri pentru ziua asta: mi-am bagat picioarele-n luvru (la propriu)...si nu-mi mai simteam sangele in mana dreapta de cat de mult ma strangea narf la etaju 2 in turn :))
da sa fie pace

Rozalia spunea...

@Brain: :D

Andra spunea...

dammit, c tare e privelistea in ultimele poze...:O abia astept dvd-ul.
asea...napoleon era taaare frustrat (va prindeti voi).

Rozalia spunea...

daa :)))