sâmbătă, 1 august 2009

Bunicii si superstitiile/obiceiurile lor

Vineri dimineata am fost sa-mi vizitez bunicii. Si s-o inapoiem pe sormea, ca ramasese acolo for the week. Ce pot sa zic, thank God for grandparents, they feed you and give you attention right when you need it :D
Oricum, eram noi la masa cu mamaie si ma plangeam eu de mainile mele... la care incepe ea sa zica: "Nu te mai uita la maini, ca nu e bine!!"
De ce, va intrebati? Ei bine, si eu ma intrebam. Si mi-am aflat raspunsul. Ceea ce m-a pus pe ganduri si am decis s-o interoghez nitel pe mamaie in legatura cu asa-zisele superstitii si/sau obiceiuri. Sau cele pe care si le mai aminteste ea, anyhow.

1. Daca te uiti la maini te vb. cineva de rau.
Ce sa faci? Iti "scuipi" in maini si le duci la spate.
No shit.

2. Daca iti taie popa calea... iti merge rau. V-ati fi prins de asta? :))
Ce sa faci? Pai, simplu, te inchini, duh!

3. Celebra pisica neagra care trece prin fata ta...
Stiati ca trebuie sa faceti 3 pasi inapoi si sa-ti mai si "scuipi" in san de 3 ori? :))

4. Daca se intampla sa te casatoresti in viitorul apropiat si ai facut greseala de a manca dintr-o oala... ai dat de naiba! Iti ploua la nunta.
Si totusi, ceva nu merge bine... pt. ca se zice la fel de bine ca daca iti ploua la nunta ai parte de bogatie... Hmm...

5. Daca vrei sa-ti domini barbatul in timpul casniciei... la Biserica, la cununie, stai cu piciorul drept in fata lui pe toata durata slujbei.
Daca reusesti sa-l mai si calci, esti asigurata total! Cica.

6. Tot din ciclul "fata si nunta".
Daca nu pui scaunul la loc dupa ce te ridici de la masa, nu te mai mariti.
Nu am inteles ce relevanta are, but then again...what does?

7. Ah, una tare.
Daca ai multe fete numa' bune de maritat intr-o casa de tara cu ograda si e si Anu' Nou, trimite-le frumusel la vaca. De ce? Pai, simplu. Ca sa aflii cand urmeaza sa scapi de ele si sa le mariti, fetili trebuie sa procedeze astfel: Se duc la vaca si dau cu piciorul in ea, sa se trezeasca (presupunand ca vaca doarme la ora aia). Si zici asa: "Hiii, la una! Nu se scoala! Hiii, la doua! Nu se scoala!"... si tot asa pana vaca se scoala. Adica trezeste. Si nr. la care te-ai oprit reprezinta nr. de ani pan' de mariti.
Daca vaca e deja awake, ai noroc chiar anu' care vine ;)

8. Si my personal favorite - pt. ca pierd des lucruri.
Ce sa faci ca sa le recuperezi: pui o cana cu gura in jos. :|
Saaaau: "scuipi" in palma (again, yes :)) ) si zici asta:
"Scoate drace ce-ai furat
Ca te duc la spanzurat
Si-ti tai gatul cu toporul
...." si ultimul rand s-a pierdut in timp. Dar still funny.


Apoi nu si-a mai amintit altele. Cert e ca unele sunt ridicole. Altele pur si simplu stupide. Asta pe langa cele pe care le stim cu totii (pisica, scara, scaunul, matura etc) si care sunt deja "fumate".
Insa sunt convinsa ca sunt altele si mai si! Doar avem ardelenii si moldovenii si oltenii experti in obiceiuri si superstitii! Va rog, da' poftiti, daca le stiti :)

7 comentarii:

Irene spunea...

dude...voi bucurestenii chiar ca sunteti rupti d lume...in afar d aia cu vaca ( care, dupa cum ti-am zis p mess...daca e moartea ce faci?:)) )
asa...deci in afar de aia cu vaca le stiam p toate
si din ciclu casatoriilor, stiai ca daca staila coltu mesei nu te mai casatoresti?

Irene spunea...

oh and... daca calci p un canal cu 4 gauri, ai ghinion: what to do? touch something or someone ca sa-l dai mai departe... (asta ti-am zis-o in fire)
si aia cu numerele de la masina...daca vezi o masina care are numai o litera repetata la numar (sau cum era pe vremuri, numere ) ai noroc ;) (dar, ca la avion, tre sa anunti:P)

Rozalia spunea...

bah, nu stiam, gen :))
alea pe care mi le-ai zis, da, I remember them... dar sa mor de stiam vreuna din alea de mi le-a zis mamaie, besides pisica... uite vezi, tu le stii... mai zi-mi, sa nu mor proasta :)))) :D

Irene spunea...

pai deocamdata astea au fosst in plus fata de ce e acolo...cand imi amintesc iti mai zic gen ;)

Chasey spunea...

Ce taree... Hai creiere ca nici eu nu le stiam pe toate... Aaa ... Si mai e aia cu oglida: in cazul in care o spargi sa numeri in cate cioiburi s-a spart, numar ce reprezinta anii pana cand o sa te casatoresti . Grandma says :))

Irene spunea...

clar va trebui sa facem un studiu amanuntit, pe regiuni ale tarii, pentru ca eu o stiu pe-aia cu oglinda altfel;)

Andra spunea...

eu stiam faza cu pisica...ca tre sa faci 3 pasi inapoi si sa-ti scuipi in san...mereu faceam asa cand eram mica:P

aa, si la cat de impiedicata sunt eu, clar imi domin barbatul...il calc incontinuu la biserica ;;)