vineri, 11 septembrie 2009

Muse Resistance

Albumul nou Muse e gata si pus pe site ( www.muse.mu ) , iar toata lumea care are cont poate sa-l asculte. Cont insemnand 5 minute (maxim) de click-ait si creat user name and pass. nu se plateste nimic, nu-ti cer nimic in return. deci daca va place ce-o sa va povestesc eu in continuare go ahead and make an account. merita. daca nu, o sa iasa ca LP in format nou p iTunes (mda narf, stiu , fac reclama la iStuff) si in magazine in format normal si rotund (known as cd)

sa revenim, albumul nou Muse, The Resistance, anuntat inca de la terminarea turneului precedent (black holes and revelations - 2007) e gata si se ridica la nivelul asteptarilor create. Se zvonea undeva prin 2008 ca o sa aiba tente electro, are din plin. Se vorbea si de o simfonie rock de aproape o ora, nu are o ora, dar este exceptionala. In rest, aceleasi parti clasice (si cand zic clasice ma refer la muzica simfonica, clasica) aceeasi voce unica, aceleasi riffuri de bass mindblowing, iar toba parca un pic mai naturala decat pe restul abumelor (desi toate au fost inregistrate pe acelas set de tobe).

Albumul a fost inregistrat in proaspat-construitul studio al formatiei, in Italia, pe malul lacului Como (studio Bellami). Contine 11 piese (da, doar 11:P), o sa vorbesc despre fiecare in parte, don't worry. Ah da, si e important de mentionat ca este un album conceptual, inspirat de cartea lui Orwell 1984 (chek out interviul luat de Zane de la radio1 bbc)

Prima piesa - Uprising. Asa cum a spus Dominic intr-un interviu, au decis sa inceapa albumul dinamic de data asta. Titlul spune tot, piesa asta e o revolta, sau mai bine zis o instigare la revolta. Impotriva "liderilor" lumii (se ia si de iubitii mei PR-i, u go matt:D). Pe melodia asta se observa si cele mai multe influente electro.

A 2-a piesa da si numele albumului - Resistance. Inceputul imi aduce aminte de early muse, continuandu-se cu un pian care la prima ascultare poate parea un pic dubios, insa de la a 2-a ascultare piesa asta se prinde de tine si nu-ti mai da drumul. Versuri si voce in tonul clasic Muse.

Undisclosed desires - ati ghicit, a 3-a piesa. Si pe melodia asta se pot observa usoare influente electro, defapt un pic mai multe :D. Are un riff repetitiv foarte obsedant, iti ramane in cap clar minute bune dupa ce asculti piesa. Ah da, sa nu uit, matt introduce un instrument nou: keytar - o chitara cu clape (suna genial).

United States of Eurasia (+Collateral Damage). Eh, piesa asta e un fel de balada. La inceput imi aduce aminte de Unintended, iar mai pe la mijloc cred ca e evidenta asemanarea cu Queen. Piesa continua mesajul Uprisng, iar ca "muze" matt a avut 2 carti. Pe langa 1984, care a inspirat tot albumul cum am zis mai sus, a mai fost o carte numita "Grand Chessboard" scrisa de un consilier al presedintilor americani. Basically nenea ala scrie in carte ca daca Eurasia s-ar uni, america will be nothing, zero, nada, destroyed...u get my point. Asa ca nenea practically advised all presidents to wage war against everyone who stood in the way of USA. Piesa in sine e diferita de restul albumului, fiind intr-o gama arabica. Compozitia e jos palaria, poate una din cele mai bune compozitii muse. Iar despre partea cu "there can be only one" (queen-ish part) Matt a zis ca au ras cand au auzit cum a iesit. si cam are dreptate, e un pic funny. Melodia se termina cu Collateral Damage (adica jumate din Nocturne Opus 9 no.2 a lu musiu Chopin - that's why i love Matt). Bucata asta muzicala e soundtrackul perfect pentru sfarsitul lumii, sau pentru o furtuna, un cutremur, un uragan. Cand ii vezi pe toti in jurul tau tinpand si fugind, si tu parca te misti in slow motion, si iti canta asta in cap. genial. plus ca USoE se termina brusc si apoi intra pianul. Exact efectul dorit.


Guiding Light - a 5-a piesa. Incepe cu o toba puternica si epica, sentiment care se continua pe tot parcusrul piesei. Guiding Light e o piesa tipica muse, care aduce aminte de ultimele 2 albume. E buna de ascultat cand esti chill sau cand ai chef de ceva epic ;).

Unnatural Selection. Eh cu piesa asta am ceva. Daca ar fi sa fac un clasament cu piesele de pe albumul asta, ar fi ultima. Poate pentru ca foloseste un riff care seamana cu inceputul de la Yes, Please!. Eh, macar daca au copiat s-au copiat pe ei. E ok piesa in rest, vine bine dupa Guiding Light, fiind un pic mai heavy, te trezeste si pregateste terenul pentru urmatoarea piesa

MK Ultra. La inceput ai iar sentimentul de electro ( i think he used the keytar again). E o piesa ceva mai antrenanta, poate cea mai antrenanta de pe album. Bine, si Uprising poate intra in categoria asta, dar e mai mult spre comercial. Sa revenim la MK Ultra, e piesa de head-bang de pe album. Are niste parti de strings interesante la mijloc, cand totul se calmeaza.

I Belong to You (+ Mon Coeur S'Ouvre a ta Voix) - Una din piesele la care Chris te da pe spate (basistul). Si inflexiunile din vocea lui matt aduc aminte de partile orientale din USoE. Partea in franceza (e cover am impresia) la prima ascultare e un pic de tot funny. Matt incearca sa bage un accent frantuzesc, pacat (defapt e bine) ca e englez si nu-i prea iese. Give him credit for trying. "You are my muse"

Ultima piesa (defapt ultimele 3 piese): Exogenesis: Symphony. In 3 parti: Overture, Cross Pollination si Redemption. Sincer n-am ce comenta, merita ascultata. Matt is a genius. Punct. Subliniez doar faptul ca albumul se termina cu versul "It's our last chance to forgive ourselves".

Si ca o concluzie, mie una mi se pare ca n-au dezamagit deloc cu albumul asta. Dinamica lui este foarte interesanta: inceput in forta, apoi calmat, continuat iarasi in forta, iar la final simfonia. Se gaseste ceva pentru fiecare. Iar amestecul de genuri muzicale e facut impecabil. Nota 10 de la mine. (eh da, stiu ca am o slabiciune pentru baieti, dar nu m-a influentat deloc:D)

5 comentarii:

Rozalia spunea...

Bine, Brain, asta faci tu, in loc sa invati la ip?! Tsk Tsk tsk!
Astea fiind zise, te voi contrazice pe ici pe colo.
Pt. ca pe mine nu m-a impresionat albumul. Da, m-a dezamagit. Ti-am zis si tie ca si astia m-au dezamagit. Nu-mi plac influentele electro si nici keytar-ul ala (care e picat direct din anii '80). USoE ma lasa rece rau de tot si, desi e copiata dupa Yes, Please!, mie tot imi place Unnatural Selection. Si Uprising grows on me pt. ca o tot dau la radio astia :))
In rest, meh.
Anyway, mama, dar tu chiar te-ai documentat! :P

Irene spunea...

tin sa te contrazic si eu: nu ma contrazici, iti exprimi parerea;) asa cum am facut si eu:D

si da...m-am documentat...:)) defapt n-am vrut sa ma documentez, m-am utiat la alea pentru ca le-au pus p site, si azi mi-a vneit sa fac cronica dupa ce-am ascultat tot ala.

(dada, adevaru e ca i'm a geek journalist :-B)

Rozalia spunea...

hmm, ideea era ca te contrazic cu faza ca-i tare albumul, parerea mea e contradictorie parerii tale, gen, nush.
si... geek journalist? :))

Irene spunea...

pai da...geek journalist ...tu ai vaz vreun "jurnalist" celebru in zilele noastre (de la noi din tara) ca se informeaza atat inainte sa scrie un articol :P (vezi anumite cronici de concerte din anumite ziare;) )

Chasey spunea...

Fight club!